1) Soubojovy system travianu
Funguje na principu prevahy, tj. pokud utocnik ma vetsi utok, nez souper obranu, tak ma utocnik mensi ztraty. Krivka ztrat je exponencialni.
Pri stejnem utoku, jako je obrana jsou ztraty obou stran 50%, pri dvojnasobnem utoku oproti obrane jsou ztraty utocnika 25%, obrance 75%, pri ctyrnasobku utoku je to 10% ku 90%. Tyto cisla plati pro loupez. Normalni utok probiha jako sada loupezi, dokud na jedne strane nejsou vsechny jednotky mrtve.
Z techto cisel je jasne, ze se vzdy vyplati utocit co nejsilnejsi jednou armadou, nez sadou malych armad.
2)Jizda vs. Pechota a jejich kombinace
Rimane se neumi samostatne branit proti jizde. Germani proti pechote. Galove proti nicemu (resp. umi proti oboum prumerne).
Taky si uvedomte, zvlaste pokud mate vesnicky nahnahnane blizko sebe, ze neni duvod, aby kazda stavela vojacky. Staci postavit kasarna na lvl 20 v jedne z nich a stavet defenzivni jednotky, ktere rozesilat tem okolo. Usetrite tim hodne cropu za kasarana a nakonec i surovin. S off jednotkama to samozrejme nejde, ty musi stavet utocna vesnicka. V cenach travianich jednotek je nastaven zakladni rozpor - slabsi jednotky jsou levne a vyplati se ve vetsim mnozstvi vice, nez silne jednotky (surovinove), ale brzy narazite prave na crop limit a v tu chvili prichazi na radu silne jednotky, ktere jsou darazsi, ale jste schopni s nimi udelat vetsi utocnou silu. Taky je potreba si rict, ze silnejsi jednotky dostavaji vetsi bonus (absolutni) z kovarny, takze se slabsim jednotkam s dobrymi upgrady priblizuji (videt to jde nejlepe u imperatoris/caesaris)
3) Beranidla - casto opomijeny a velmi dulezity prvek utoku
Ke spravnemu utoku patri pekna hrst beranidel. Kazdy stavi zdi, malokdo je bori, pritom to ztraty v utoku mnohdy dokaze temer eliminovat.
Rimanska zed pridava na 20lvl neuveritelnych 81% do obrany. Z obrany 1k pretorianu se nam razem stava obrana temer 2k pretorianu a to uz jde sakra poznat.
Jak vubec funguji beranidla? Dulezite je si ovedomit, jak funguje soubojovy system travianu. Normalni utok probiha jako sada loupezi (se ztratami jednotek popsanymi v uvodu tohoto pojednani). Mezi prvnim a druhym utokem navic vystreli katapulty a zapracuji beranidla. Tzn. Ze prvni kolo jde cela armada do "plne" obrany, druhe a kazde dalsi az do uplneho konce uz jde do obrany zmensene o spadlou zed, zborenou rezidenci a palac.
Priklad utoku:
Utocna sila 40k proti obranne sile 20k - pomer ztrat je 35%/100%
S palisadou na lvl20 uz ale pomer sil vypada 40k vs 32k a pomer ztrat se zveda na 75%/100%.
Kdyby se po prvni probehle loupezi (40%/60%) palisada shodila, je celkovy pomer ztrat 60%/100%, tj. pouziti beranidel vam usetri 15% armady (pri palisade; v pripade rimanske zdi dokonce vice).
Proto prurazne armady s sebou vzdy musi tahat nejake beranidla! V teto fazi hry je dobry pomer kolem 200 kusu pro velkou pruraznou armadu (nezapominejte, ze v beranidla nez staci uderit, tak takze ziskaji nejake zraneni a umiraji)
4) jeste si ale neodpustim jednu vec - nevyplati se vam zvysovat treba pretoriana v kovarne (utocit s nim nikdy nebudete) a naopak imperiana ve zbrojnici... Kdo utoci osteparem nebo praetorianem tak tu hru nepochopil a skonci jako neci farma - nebo si znova precte help. samozrejme pokud mate farmu, ktera nema zadne jednotky a je pobliz loupez s obrannyma jednotkama je mozny, prece se nebudou nudit doma
Nechavat utocne jednotky branit je hloupost. Mozna si tak utok rozlozis do vice jednotek, usetris tak obrane jednotky, ale ve vysledku na tom budes mnohem hur, protoze prijdes o mnohem drazsi a v obrane zranitelnejsi utocne jednotky.
5) Utok je vzdy slozen ze serii loupezi. Tj. utok probiha tak, ze jdou za sebou loupeze dokud zbyvaji nejake jednotky. Beranidla a katapulty utoci po prvni vlne, tj. mezi prvni a druhou loupezi.
Utok s beranidli a kataky probiha takhle (muzes dat pouze utok):
- probiha utok - a to se spocita tak, ze napred se provede loupez plne utocici armady do plne obrany. Pokud to utocnik prezije, tak utoci katapulty a beranidla. Pak nasleduji loupeze tak dlouho, dokud je alespon na jedne strane nejaka jednotka.
Co z toho plyne? VZDY! utocte s beranidli - vzdy! Znacne vam snizuji ztraty. Napr. pri velcich utocich posilate napr. 100-150 beranidel s tim, ze se vam jich treba 50 znici (prvni cast utoku je plny utok do plny obrany). Sice prijdete o 50 beranidel, ale nasledujici loupeze v danem utoku jsou uz bez zdi! A tady prave usetrite. Zed dava az 90% do obrany a to znamena, ze misto 10.000 praetorianum bojujete proti 20.000! (prijdu o 50 beranidel, ale usetrim stovky jednotek, proze uz tam neni zed. A opet exponencialni ztraty - vyrovnane utoku jsou obrancovy zne..)
Napsala Peta24©. Děkujeme